سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

علیرضا نوین زاده – دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مهندسی هوافضاتهران
هژیر ضیایی جم – سازمان هوافضا تهران

چکیده:

دراین مقاله طراحی هدایت حلقه باز انتقال مداری به مدارزمین آهنگ تشریح شده است هدف بهینه سازی مصرف سوخت دراین انتقال با کمک روشهای بهینه سازی کنترلی میب اشد با توجه به اینکه مانورهای ضربه ای حقیقات لحظه ایی نمی باشند درمانورواقعی موتور دارای زمان روشن ماندن است و با بهینه سازی کارکنترلی موتور توسط روش بهینه سازی گرادیان نزولی می توان اقدام به طراحی مسیر بهینه و درنتیجه کاهش وزن سوخت مصرفی نمود با نوشتن یک کد و حل معادلات غیرخطی انتقال فضاپیما بهینه سازی اعمال شده است که با مقایسه نتایج این روش در برابر روشهای کلاسیک ساده و اغتشاشی به کاهش وزنی درحدود۲% وزن کل سوخت و دقت ۰٫۲% درتزریق مداری دست یافته است.