سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

حامد علی رضوانی – کارشناسی مهندسی برق-کنترل
محمد کاکاوند – کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی
حمید عربشاهی – کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا

چکیده:

در این مقاله، دو نوآوری ارائه شده است: نخست آن که جهت طراحی مسیر بهینه برای یک موشک بالستیک، از معیار حداقل خطای برخورد استفاده شده و با معیار مرسوم افزایش برد برای این گونه موشکها ترکیب شده است. سپس با توجه به وابستگی مساله به برد پرتاب، یک سامانه تطبیقی ایجاد شده است تا با هر مقدار تغییر برد، مسیر بهینه جدید خاص آن برد تولید شود. ترکیب این دو ویژگی اصطلاحا طراحی مسیر هوشمند نامگذاری شده و تاثیر آن در کاهش قابل ملاحظه خطای برخورد، در ارزیابیهای به عمل آمده محرز گردیده است