سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین همایش ملی مهندسی صنایع و سیستم

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حمید شاهبندرزاده – استادیار دانشگاه خلیج فارس
کبری مختاری – دانشجوی کارشناسی ارشد- دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس

چکیده:

امروزه کیفیت یکی از ویژگی های پایه ای برای تولید محصولات محسوب می شود. شناخت استانداردهای مدیریت کیفیت جهت دستیابی به کیفیت مطلوب یکی از راه های رسیدن به این هدف می باشد. در این پژوهش با بررسی ۷۵ مقاله و انتخاب ۳۰ مقاله از بین آنها با متوجه به جدید بودن و جلوگیری از تکرار موارد مشابه به معرفی شاخص های موثر بر مدیریت کیفیت اقدام شده است. شاخص های استخراج شده در سه بعد رشد کیفی نیروی انسانی بعد فنی و بعد مشتری دسته بندی شده است. در بین این سه بعد بعد رشد کیفی نیروی انسانی بیشترین شاخص و وزن را به خود اختصاص داده است.