سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

امیررضا فاتح – دانشجوی کارشناسی ارشد
محمود عدمی – دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محمدعلی وزیری زنجانی – عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده:

با توجه به اهمیت محفظه احتراق در موتورهای هوایی و همچنین اهمیت خنک کاری محفظه احتراق و به منظورافزایش میزان تراست افزایش عمر کاری محفظه احتراق کاهش هزینه های مربوط به ساخت محفظه احتراق و استفاده از متریال ارزانتر از روش خنک کاری محفظه احتراق با لوله های حرارتی heat pipe استفاده شده است دراین مقاله یک محفظه احتراق موتوری خاص مورد بررسی قرارمیگیرد و با توجه به نرم افزار تدوین شده تعداد لوله های حرارتی قطر لوله طول اوپارتور کندانسور، نرخ انتقال حرارت، جنس فتیله، دمای کارکرد مورد نیاز جهت خنک سازی محفظه احتراق بدست خواهند آمد البته حدهای انتقال حرارت مشتمل برحد موئینگی حد صوتی، حد کشش، حد جوشش حد ویسکوزیته نیز مورد بحث قرارگرفته اند.