سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش منطقه ای مهندسی مکانیک خودرو

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمد نیکپور – دانشجوی مهندسی تاسیسات حرارتی برودتی (گرایش مکانیک )دانشگاه آزاد اسلا
قدیر اسماعیلی – هیئت علمی، گروه مکانیک ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت ال

چکیده:

استفاده از چرخ دنده خورشیدی در سیستم هیبرید سری-موازی در خودرهای امروزی مانند محصولات شرکت های تویوتا پریوس و شورولت ولت امری متداول می باشد. در این مقاله، طرح جدیدی برای سیستم چرخ دنده خورشیدی بکار رفته در این نوع از سیستم های هیبریدی ارائه شده است که در مقایسه با طرح های موجود، سرعت خودرو افزایش یافته و در نهایت منجر به کاهش مصرف سوخت در خودرو می گردد