سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

علیرضا نوین زاده – استادیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
هژیر ضیایی جم – کارشناسی ارشد سازمان هوافضا تهران
مصطفی ذاکری – کارشناسی ارشد سازمان هوافضا

چکیده:

دراین مقاله روند طراحی سیستمی بلوک انتقال مداری دریک انتقال بهینه مداری زمان دار ارایه شده است انتقال زمان دار به این مفهوم است که موتور درزمان انتقال دریک لحظهروشنو خاموش نمی شود بلکه طی یک زمان مشخص روشن می ماند و درلحظه رسیدن فضاپیما به مدار مقصد خاموش میشود این تحقیق بدنبال دستیابی به روش جدیدی در طراحی سیستمی با استفاده از روشهای بهینه سازی میب اشد دراین فرایند زمان سوزش موتور و وزن سوخت از بهینه سازی مسیر بدست می اید و توسط روابط دینامیک گاز طراحی بلوک انتقال مداری اجام می شود از مزایای این روش بدست آمدن نتایج دقیقتر درطراحی سیستمی می باشد نتایج حاصل با نتایج آماری صحه گذاری شده است.