سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربردهای آنها

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

معصومه منصوری – دانشگاه نور طوبی دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک
محمدجعفر تارخ – دانشیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

مزایده های اینترنتی شکلی از معادلات هستندکه تغییر را تقریبا درتمام جنبه های یک معامله ی تجاری اعمال می کنند که این فرایند برای افراد مبتنی گیج کننده است فهرست کردن اقلامی که نمی توان از طریق مزایده اینترنتی فروخت نسبت به ارایه خلاصه ای از تمام اقلامی که می توان فروخت آسانتر است چرا که طیف وسیعی از کالاها به این روش فروخته می شوند قیمت ها قابل پیش بینی نیستند مصرف کننده و تولید کننده با هم آشنایی ندارند و امکان مقایسه محصول دشوار است همچنین پس از قرارگرفتن درفضای مزایده موفقیت درآن نیازمند پیشنهاد قیمت مناسب است درچنین فضایی اهمیت استفاده از سامانه های خودکار شرکت در مزایده بیش از پیش رخ می نمایند دراین مقاله طراحی یک سامانه ی پیشنهاد هوشمندانه قیمت با بهره گیری از شبکه های عصبی مصنوعی دردستور کار قرار دارد که با ارایه مجموعه ای از داده های واقعی یک مزایده به شبکه عصبی شبکه برای پیشنهاد قیمت آموزش دیده و و انتظار می رود از آن پس به صورت مستقل بتواند در مزایده شرکت کرده وهوشمندانه پیشنهاد قیمت دهد.