سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدحسن شجاعی فرد – استاد دانشگاه علم و صنعت ایران
حسین اکبرشاهی – دانشجوی کارشناسی ارشد
مجتبی طحانی – دانشجوی دکتری

چکیده:

دراین مقاله ابتدا الگوریتمی جهت طراحی ایندیوسر ارایه و پارامترهای هیدرولیکی و هندسی موثربرعملکرد آن نیز بررسی شده است دو ایندیوسر با ضریب نسبت توپی به نوک متفاوت برای ارزیابی الگوریتم و کد ارایه شده طراحی گردیده و همچنین نمودارهای عملکرد هیدرولیکی انها ارایه و با داده های تجربی مقایسه شده اند نتایج حاصل دقت خوبی را نشان میدهند با استفاده از این ایندیوسر فشار و هد ورودی به ایمپلر به اندازه ای بالا می رود که اثرات کاویتاسیون را به حداقل می رساند مزیت برجسته این الگوریتم و کد نوشته شده سرعت بالا درطراحی اولیه ایندیوسر توربوپمپ و نیز میزان خطای کم نسبت به نتایج تجربی می باشد.