سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

محمدحسین شهداد – محقق دانشکده مکانیک و هوافضا دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر
سیدمحسن آقامیرزابزرگ – محقق
بهروز شهریاری – دانشجوی کارشناسی ارشد
منصور اصغری – محقق

چکیده:

به منظور ایجاد وسایلی موثر با طولی کوتاه برای پمپ کردن بهینه و کاهش صدای موتورهای جت و وسایل قدرتی دیگر اختلاط گرهای اجباری به سیستم اژکتور اضافه شده اند چنین اژکتورهایی موجب کاهش صدا از طریق اختلاط جریان اولیه سرعت بالا با هوای سرد محیط می شوند بطور ایده آل سرعتهای کم جریان اختلاطی خروجی علاوه برکاهش صدای جت یک افزایش تراست ایجاد می کند افزایش تراست حاصل شده از چنین اژکتورهای اختلاط گرپایین تر از افزایش تراست حاصل شده از چنین اژکتورهای اختلاط گر پایین تر از افزایش تراست حاصل از افزاینده ایده آل می باشد که این اختلاف ناشی از افت های اختلاطی مربوط به لزجت در فرایند انتقال انرژی میباشد این تحقیق اطلاعات جدیدی از پیش بینی عملکرد تراست و قابلیت های افزایش تراست اژکتورهای اختلاط گر ارایه می دهد نتایج این تحقیق از یک اژکتور اختلاط گر ارایه شده اند که شامل تحلیل های حجم کنترل تئوری اختلاط جریان تراکم پذیر طراحی و بیان پیش بینی های دینامیک سیالات محاسباتی می شود.