مقاله طراحی یک الگوریتم نوین هدایت تناسبی با استفاده از کنترل مد لغزشی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۳ در مکانیک هوا فضا از صفحه ۷۷ تا ۸۶ منتشر شده است.
نام: طراحی یک الگوریتم نوین هدایت تناسبی با استفاده از کنترل مد لغزشی
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله قانون هدایت
مقاله رهگیر آشیانه یاب
مقاله ناوبری موازی
مقاله کنترل مد لغزشی
مقاله اهداف مانوردار

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بهنام گل وحید
جناب آقای / سرکار خانم: قهرمانی نعمت اله

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این مقاله یک قانون هدایت نوین برای کانال سمت رهگیر های آشیانه یاب طراحی شده است. به دلیل استفاده از تئوری کنترل مد لغزشی، از معادلات غیرخطی حاکم بر هندسه درگیری استفاده شده و شتاب هدف نیز به عنوان نامعینی در نظر گرفته می شود. در این صورت نیازی به اندازه گیری یا تخمین دقیق مانور هدف در حین پرواز نبوده و تنها از کران بالای آن استفاده می شود. طبق ایده ناوبری موازی از نرخ چرخش خط دید بین رهگیر و هدف برای تعریف متغیر لغزش استفاده شده و قانون کنترل طوری طراحی می شود که این متغیر لغزش در مدت زمان محدودی به صفر برسد. برای تولید سیگنال کنترل هموار و حذف نوسانات آن، بخش ناپیوسته قانون هدایت با یک تابع پیوسته تقریب زده شده است. تنظیم صحیح پارامترهای کنترل کننده ، باعث کاهش نیروی کنترل، زمان پرواز و تلفات سرعت رهگیر می شود. نتایج شبیه سازی های گوناگون در حضور دینامیک واقعی سیستم کنترل یک رهگیر آشیانه یاب نشان می دهد که در مقایسه با روش های دیگر از جمله هدایت تناسبی، الگوریتم طراحی شده دارای کارایی بیشتری بوده و قادر است اهداف مانوردار را شکار کند.