سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

شبنم فیضی – دانشگاه اصفهان- گروه فناوری اطلاعات
سمیه زراعتی – دانشگاه اصفهان- گروه فناوری اطلاعات
مهران رضایی – دانشگاه اصفهان- گروه فناوری اطلاعات

چکیده:

مدیریت ارتباط با مشتری تلاشی سازمانی در جهت به دست آوردن و حفظ مشتری است. CRM با بهره گیری از مدیریت دانش ، انبار داده و تکنولوژی داده کاوی به سازمانها کمک می کنند که قادر باشند در مورد ارائه محصول ، استراتژی های بازاریابی و تعاملات با مشتریان تصمیم گیری کنند . این مقاله سعی می نماید اهمیت شناسایی قابلیت های تحلیلی مرتبط با کسب و کار را نشان دهد. همچنین بر این مطلب تاکید دارد که درک تجزیه و تحلیل های CRM در مورد کسب و کار و اثرات آنها روی تصمیم گیری طراحی انبارداده می تواند موفقیت فرآیندهای CRM را تنظیم کند در حالی که واضح است طراحی مدل انبار داده CRM ممکن است منجر به موفقیت یا شکست شود. تاکنون قوانین استانداردی برای طراحی انبار داده به منظور پشتیبانی از CRM و استفاده کارآمد از تکنولوژی هایCRM توافق نشده است. به این منظور در این مقاله تحلیل های مرتبط با CRM جهت طراحی انبارداده CRM شناسایی شده اند.