سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین همایش ملی آموزش در ایران ۱۴۰۴

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

رابعه اکرمی – دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده:

با توجه به حجم وسیع اطلاعات و گسترش روز افزون علم و فناوری در دنیای امروزی برای هماهنگی با تحولات جهانی لازم است در نظام آموزشی کشور نیز تحولاتی اساسی روی دهد و برنامه های آموزشی متناسب با نیاز جامعه ی فردا تدوین شوند. با در نظرگرفتن این نکته که معلّمان از مهم ترین ارکان فرایند آموزش می باشند ضروری است برای همگام شدن با تحولات جهانی از روش هایی در تدریس خود استفاده کنند که راه و روش دانستن ، اندیشه ورزی و تفکر خلّاق را به دانش آموزان بیاموزند تا آنان از این طریق در برابر هجوم اطلاعات و فناوری های نوین جهان کنونی در تنگنا قرار نگیرند. لذا در این مقاله سعی شده به بررسی نقش و ضرورت آینده نگری در روشهای تدریسو لزوم تغییرات بنیادی درشیوه ی گزینش و تربیت معلّمان در نظام آموزشی پرداخته شود.