سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی شهروند مسئول

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

هاجر مرادی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی

چکیده:

بررسی شیوه‌هایی که امر به معروف و نهی از منکر در محیط دانشگاه مسئله که این مقاله می‌باشد تا براساس آن روش‌ها بتوانیم زمینه بهتر برای تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر را فراهم نماییم و. در ابتدا با تعریف واژگان کلیدی و با کشف قوانین و قواعد حاکم بر قرآن و سیره معصومین (بین) به الگوهای مناسب برای عملکرد در زمان حاضر دست پیدا کردیم روش‌های پیشنهادی به دو دسته روش‌های گفتاری و رفتاری تقسیم شده که در شیوه‌های گفتاری روش‌هایی نظیر شیر به بازسازی روانی ، شیر به کنایه دید ، شیب تحرک عواطف بود . . .. معرفی شده است و در شیوه‌های رفتاری روش نظیر افزایش قدرت وجدان جمعی، لزوم فرهنگ‌سازی و . . . . معرفی شده است در ادامه با ارائه طرح جامعی در رابطه با یکی از مصادیق امر به معروف (حجاب و عفاف) الگویی عملی و روشی کاربردی مخصوص جوامع دانشگاهی ارائه شده است .