سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی سازه، راه، معماری

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

جبارعلی ذاکری – دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران
شروان عطایی – استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
سعید مقیمی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران راه و ترابری

چکیده:

خطور بالاسی راه آهن بدلیل داشتن سازه ای با اجزای غیرهمگن مستعد خرابیهای عملکردی است از جمله این معایب آلودگی بالاست است که م یتواند ناشی از خرد شدن بالاست ساییدگی تراورس نفوذ تدریجی ریزدانه ها از سطح بالاست تراوش از لایه های دانه ای زیرین و نفوذ از بستر باشد تا دهه نود شناسایی معایب فوق توسط ماشین های خاص گمانه زنی صورت میگرفت که زمان بر بوده و نیاز به مسدودی خط داشت از آن زمان به بعد تلاشهایی برای دستیابی به روشی مبتنی برازمایشهای غیرمخرب از جمله استفاده از امواج رادار نفوذ در زمین GPR شروع گردید دراین مقاله پس از معرفی تکنیک GPR و نحوه عملکرد آن اقدام به بیان انواع روشهای مورد استفاده در تحلیل اطلاعات شده است و درنهایت با بررسی و ارزیابی دقیق هریک از این روشها به ارایه نقاط ضعف و قوت آنها پرداخته شده است.