سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: کنفرانس بین المللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

حسن الماسی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
نیما سعیدی – عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهرا
محمد قلی پوربورخیلی – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، بوش
احمد قربانپور – دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، بوش

چکیده:

در اقتصاد دیجیتالی و عصر اطلاعات، بکارگیری فناوریهایی مثل شبکههای رایانهای و بالاخص اینترنت، در راستای انجام فعالیت – های تجاری و خصوصاً خرید و فروش کالا و خدمات گسترش روزافزونی پیدا کرده اند. امروزه دنیا به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته و روشهای سنتی رایج کمتر مورد توجه قرار میگیرند و بجای آن برخی فرآیندها نظیر قوانین رقابت، روشهای تعیین استراتژی، روش- های یافتن منابع و اطلاعات تغییر یافته بوجود آمده است، حتی روابط با مشتری در عالم تجارت الکترونیک شکل دیگری یافته است و انتظار میرود در آینده، تجارت الکترونیک یک قسمت اساسی تجارت را تشکیل دهد. تجارت الکترونیک، اقتصاد و جامعه را متحول کرده و مزایای فراوانی را برای سازمانها، مشتریان و جامعه در بردارد. تجارت الکترونیک، مرزهای مکان و زمان را درهم نوردیده و باعث کاهش هزینه کالا و خدمات برای مشتریان میشود. از طرف دیگر، این پدیده، با فراهم آوردن امکان کار در منزل و یا ایجاد خرید در منزل باعث کاهش تعداد مسافرتها و در نتیجه آلودگی و ترافیک کمتر و در یک کلام افزایش سطح استاندارد زندگی مردم شده است