سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدمهدی توکلی – دانشگاه آزاد نجف آباد
هادی شیرویه زاد –

چکیده:

درعصرحاضر تولید یکی از مهمترین مسائل دررشد اقتصادی هرکشور میب اشد و برای رسیدن به تولید مطلوب بایستی سعی شود درهرسازمان رقابت پذیری محصولات تولیدی را افزایش داد که این کار درگرو توجه به خواست مشتری است برنامه ریزی تولید مناسب دریک سازمان باعث افزایش رضایت مشتری و درنتیجه سودآوری بیشتر و حضور مستمر دربازار می شود صنعت نساجی به عنوان یکی از قدیمی ترین صنایع درسالهای اخیر با ورود کالاهای خارجی و عدم رقابت پذیری با مشکلات عدیده ای مواجه شده است که نیاز به برنامه ریزی تولید مطلوب را مشخص می کند دراین مقاله ابتدا عوامل موثر برفرایند برنامه ریزی تولید درصنعت نساجی شناسایی شده و سپس با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی این عوامل مورد بررسی و اولویت بندی قرارگرفته است.