سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده ای، سوانح ریلی و هوایی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

حسین قاسمی نژاد – کارشناسی ارشد راه و ترابری اداره کل حمل ونقل خراسان شمالی
جبارعلی ذاکری – دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

سوانح خروج از خط بعنوان یکی از مهمترین انواع سوانح ریلی درجهان شناخته شده است شناسایی عوامل موثردربروز اینسوانح جهت جلوگیری از وقوع این سوانح ضروری است هدف این پروژه شناسایی عوامل خطی و درواقع خرابی ها و عیوب خطی است که می تواند موجب خروج از خط شوند دراین تحقیق پس از بررسی اجمالی سوانح ریلی و بخصوص سوانح خروج از خط در راه آهن جمهوری اسلامی ایران درسالهای اخیر به بررسی منابع موجود درسایر کشوها مانند کشورهندوستان و بررسی مطالعات آنها منعطف شده تشریح انواع معایب خطی که می توانند موجب خروج از خط قطار شوند و ارایه رواداری مجاز برای این معایب دراین پروژه مورد توجه قرارگرفته است دراین مقاله تئوری ها و مکانیزم های مختلف خروج از خط از جمله تئوری نادال در حد امکان اشاره شده و روشها و ابزارهای مورد استفاده برای تحلیل و بررسی سوانح خروج از خط که مورد استفاده قرار می گیرند ارایه گردیده است.