مقاله شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۹۲ در تحقیقات علوم چوب و کاغذ ایران از صفحه ۶۹۱ تا ۷۰۸ منتشر شده است.
نام: شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر رضایت مشتری از صنعت مبلمان چوبی خانگی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی مبلمان منزل)
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مبلمان خانگی
مقاله رضایت مشتری
مقاله تصمیم گیری چندمعیاره
مقاله شاخص
مقاله روش تاپسیس

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ملکی گلندوز مصطفی
جناب آقای / سرکار خانم: تاج دینی آژنگ
جناب آقای / سرکار خانم: پورموسی شادمان
جناب آقای / سرکار خانم: آقارفیعی ابراهیم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
رقابت در عرصه خلق ارزش و تلاش برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و برتری راهبردی نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و کسب رضایت وی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این موضوع به ویژه در مورد صنعت بسیار گسترده مبلمان و مصنوعات چوبی که با دامنه بسیار وسیعی از مصرف کنندگان باسلیقه ها و نگرش های متفاوتی روبرو هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بر همین اساس در تحقیق حاضر سعی شده که ابتدا عوامل موثر بر رضایت مشتریان از محصولات مبلمان خانگی را بر اساس مطالعات کتابخانه ای و نظرات و اظهارات مشتریان شناسایی و بعد با کمک روش اولویت بندی ترجیحی بر اساس تشابه به پاسخ ایده آل که یکی از مهمترین روش های تصمیم گیری چندمعیاره می باشد، اهمیت هر یک از عوامل مذکور را بر رضایت مشتریان تعیین کنیم. بر اساس نتایج بدست آمده، اجزای مفهومی مدل مشتمل بر شش شاخص زیبایی و ظاهر محصول، فرایند و کیفیت محصول، اقتصادی، سیستم توزیع و تحویل، خدمات فروش و ارزش گذاری محصول و ۳۵ زیرشاخص می باشد. رتبه بندی زیرشاخص ها نشان می دهد که زیرشاخص های تناسب با فضای داخلی محیط، کیفیت مناسب پارچه، فوم و قطعات چوبی، عمر مفید محصول با توجه به قیمت خرید، تحویل به موقع محصول، میزان صداقت و راست گویی کارکنان فروش در هنگام ارائه مشخصات فنی محصول و برتری محصولات مبلمان خانگی چوبی در قیاس با محصولات مشابه دارای بیشترین میزان نزدیکی بوده و مهمترین اجزای تاثیرگذار بر رضایت مشتری از محصولات مبلمان خانگی بوده و زیر شاخص های اندازه و حجم محصول، قابلیت تعمیرپذیری، ارائه تسهیلات مختلف خرید از سوی شرکت، نحوه نصب قطعات، ارائه کتابچه شناسه محصول در هنگام فروش و توجه به مسائل زیست محیطی در هنگام انتخاب محصول عواملی هستند که کمترین تاثیر را بر رضایت مشتری دارند.