سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: ششمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

طاهره استیری – دانشگاه تهران، پردیس دانشکده های فنی، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
سید امید فاطمی – دانشگاه تهران، پردیس دانشکده های فنی، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

چکیده:

امروزه استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب رشد بسیاری داشته است زیرا این سیستم ها در هر زمان و در هر مکان قابل دسترسی می باشند. از آنجایی که هر فراگیر بطور کلی دارای خصوصیات متفاوت مرتبط با یادگیری می باشد، زوم سیستم های تطبیقی در این زمینه بسیار بدیهی می باشد. تطبیق با خصوصیات فراگیر به فراگیر کمک می کند تا به موضوعات بصورت کارتری تسلط پیدا کند. یک خصوصیت مطلوب برای سیستم های یادگیری الکترونیکی فراهم نمودن اطلاعات مناسب برای فراگیر طبق نیازها و علایقش می باشد. در این مقاله با استفاده از تکنیک های داده کاوی، الگوهای رفتاری کاربران یک سیستم اموزشی مبتنی بر وب استخراج شده و از تحلیل نتایج ان برای پیشنهاد به کاربر استفاده شده است. برای این منظور یک سیستم نمونه و داده های آن بررسی شده و نشان داده شده که چگونه با استفاده از تحلیل نتایج حاصل از آن م یتوان یک ماژول پیشنهاد کننده به سیستم مودل اضافه نمود.