سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی دریانوردی و حمل و نقل دریایی

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محسن محمدیان – دانشگاه شهید باهنر کرمان دانشکده برق
امید زیدابادی نژاد – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد دانشکده برق
رضا صالحی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد دانشکده برق

چکیده:

بدیهی است که طراحان هرسیستم به دنبال طرح بهینه ای هستند که ضمن برآورده کردن تمام قیود طراحی از تمام گزینه هایی که از این مرحله عبور کرده اند اقتصادی تر باشد دراین مقاله از ۲ توربو دیزل و یک پیل سوختی برای تغذیه دو موتور القایی ۵ فاز استفاده شدها ست که هدف از ترکیب آنها بدست آوردن یک سیستم بهینه باتوجه به کمترین هزینه چرخه عمر NPC می باشد آنالیز حساسیت دراین مقاله برروی هزینه دیزل و پیل سوختی صورت گرفته است روش های شبیه سازی و بهینه سازی توسط نرم افزار HOMER انجام شدها ست همچنین از موتورهای القایی ۵ فاز به دلیل امکان تولید توان بیشتر و قابلیت اعتماد بالاتر نسبت به موتورهای سه فاز درمحرکه های الکتریکی استفاده کرده ایم افزیاش تعداد فازهای یک ماشین جریان متناوب به بیش از سه فاز باعث افزایش درجه آزادی ماشین می شود که به دنبال آن ویژگی و قابلیت های جدید برای ماشین فراهم می شود که این قابلیت ها ایجاد گشتاور بالا درسرعتهای کم و با ریپل کم می باد که این مورد مناسب موتورهایی است که پروانه قایق و زیردریایی ها را به حرکت درمی آورد. همچنین هدف از به کاربردن سیستمهای هیبریددراین مقاله کاهش هزینه هاست.