سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین همایش سراسری صنعت خودرو

تعداد صفحات: ۱

نویسنده(ها):

امین نظریان شهربابکی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا
سعید وجدی تولون – دانشجوی کارشناسی راشد مهندسی هیدرودینامیک

چکیده:

امروزه بسیاری از خودروها باکاربردهای خاص و کارکرددرشرایط سخت و محیطهای ناهموار از سیستم محرک انتقال قدرت هیدرواستاتیک بهره می برند درسیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک تجهیزات متداول مکانیکی چون کلاچ جعبه دنده میل گاردان دیفرانسیل پلوس ها و غیره با سیستم انتقال قدرت هیدرولیکی شامل پمپ و موتورهیدرولیک و انواع تجهیزات هیدرولیکی شامل انواع مختلف شیرها و لوله کشی جایگزین میگردند تولید قدرت و گشتاوربالا درشرایط سکون و شروع حرکت قابلیت تنظیم و کنترل عملکرد سیستم تبدیل ساده حرکت دورانی به حرکت خطی رفت و برگشتی درصورت نیاز تغییر جهت حرکت ازدیادعمرکاری قطعات هیدرولیکی ازمزایای اصلی سیستم انتقال قدرت هیدرواستاتیک به شمار می روند دراین پژوهش سیستم انتقال قدرت هیدرواستاتیک و موتوراحتراق داخلی به عنوان محرک اولیه سیستم هیدرواستاتیک درمحیط نرم افزاری متلب – سیمولینک برپاگردیده است و درراستای رویکردهای کنترل سیستم های انتقال قدرت هیدرواستاتیک مکانیزم کنترل صفحه زاویه گیردرهیدروموتور با حجم جابجایی متغیر به منظور دستیابی به سرعت ورودی کنترل شده به تایرهای خودرو ارایه شدها ست