سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: یازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

حسین احسانی – کارشناس مهندسی حمل و نقل ریلی راه آهن
سیدفرید قنادپور – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع

چکیده:

افزایش روزافزون تقاضا جهت بهبود ظرفیت خطوط کاهش هدوی و درهمان زمان بهبود ایمنی و سطوح قابلیت اعتماد خطوط ریلی دپارتمان های تحقیق و توسعه راه آهنهای کشورهای مختلف را جهت کشف و بکارگیری راه کارهای جدید درمکانیزه کردن راه آهن ها تشویق نمودها ست دراین میان سیستمهای سیگنالینگ بعنوان یکی از اجزای اصلی شبکه های ریلی از این بحث مستثنی نبوده و با معرفی سیستمهای سیگنالینگ بلاگ متحرک که باعث ایجاد پتانسیل های بالقوه درافزایش ظرفیت خطوط سرویس دهی بهتر بالا رفتن ضریب ایمنی و کاهش سوانح ریلی شدها ست دراین مقاله سیستمهای مختلف سیگنالینگ بلاک ثابت و متحرک و پارامترهای تاثیر گذار تشریح می گردند و پس از مقایسه آنها با یکدیگر به بررسی تاثیر پیاده سازی آنها برروی ظرفیت خط و فاصله ایمن جهت اعزام قطارها پرداخته می شود.