سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: سیزدهمین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مجتبی معالی امیری – دانشگاه صنعتی امیرکبیر
حسن قاسمی – دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نیما طیرانی بطحایی طیرانی – دانشگاه صتعتی امیرکبیر

چکیده:

دراین مقاله ابتدا توضیح مختصری در مورد SES و تاریخچه ی این شناور و برتری های آن نسبت به دیگر شناورها داده میشود وسپس شبیه سازی مانورینگ SES با سیستم واترجت واستفاده از مدل ریاضی مانورینگ صورت می گیرد. بعلت کمبود دانش موجود در مورد سیستم واترجت آن را با سیستم دو پروانه ای ترکیب شده با سیستم کنترل قابل برگشت، جایگزین می کنیم. ویژگی های هیدرودینامیکی SES برای سرعت های مختلف تخمین زده می شود. شرایط محیطی مانند باد ، موج، جریان های دریایی و نیز تاثیر آب کم عمق نیز در نظر گرفته می شود. سپس نتایج شبیه سازی با نتایج یک تست دریایی مقایسه شده، و ثابت می شود که مدل ساده شده قابل کاربرد در عمل می باشد.