سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

عباس حاجی زاده قصاب – دانشجوی کارشناسی ارشد تبدیل انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول
رضا باهوش کازرونی – استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه شهیدچمران اهواز

چکیده:

هدف اصلی این پژوهش مدلسازی سیکل ترمودینامیکی موتور و یا درواقع ایجاد نرم افزاری جهت تجزیه و تحلیل پارامترهای موتور می باشد چون بکارگیری آزمایش و تست موتور بسیار زمان گیر می باشد به همین دلیل استفاده ازروشهای کامپیوتری که نتایج انها با واقعیت کارکرد موتور نزدیک و یا اختلاف قابل قبولی داشته باشند از اهمیت فزاینده ایی برخوردار می باشند برای این کار سعی شده است با استفاده ازروابط حاکم برسیکل ترمودینامیکی موتور و استفاده از معادلات قانون اول ترمودینامیک بقای جرم و سایر روابطی که بصورت تجربی و یا نیمه تجربی حاصل شده است اقدام به شبیه سازی یک موتور اشتعال جرقه ای نمود دراین پژوهش فرض شده که محفظه احتراق از دو منطقه سوخته شده و سوخته نشده تشکیل شده که محصولات احتراق آن ۱۰ گونه شیمیایی می باشد پس از آن به محاسبه خواص ترمودینامیکی مخلوط سوخته و سوخته نشده می پردازیم