سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

سعید صحت – عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی
بهرام احمدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بیمه دانشگاه علا
سعید عباس نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بیمه دانشگاه علا

چکیده:

با توجه به انقلاب فناوری اطلاعاتی که در فرآیند عملیاتی شرکتهای مختلف بوقوع پیوسته است شرکتهای بیمه نیز بایستی در راستای همگامی با چنین اتقلابی نسبت به پیاده سازی آن اقدام نمایند. نویسندگان در مقاله حاضر از دیدگاه محصول به بیمه نگریسته و خدمات پس از فروش الکترونیکی را برای آن پیشنهاد نموده اند که دارای هزینه های بسیار نازل با بازدهی بالا می باشد.در بازاریابی بیمه که جز‍ء لاینفک صنعت بیمه می باشد سعی برآنست که از طریق تحقیقات بازار یابی در جامعه ، نیازهای بیمه ای کسب و کارهای بزرگ را تشخیص داده و با استفاده از روشهای مناسب این نیاز را به آنان اطلاع داده و متناسب آن یک محصول بیمه ای ایجاد و یا محصولات کنونی خود را بفروش برساند. متاسفانه در کشور ما نیز برای این نیاز تقاضای پنهان وجود دارد. بطوریکه کسب و کارها می دانند چه نیازی دارند، ولی روش ارضای این نیاز و رفع این تقاضا را نمی دانند، این وظیفه متخصصان و کارشناسان بازاریاب شرکتهای بیمه می باشد که با علم به انواع پوششهای بیمه ای و مزیت های آن در این راستا گام برداشته و موجبات تأمین این نیاز را در بین مردم و کسب و کارهای بزرگ کشورمان بوجود آورند