سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

رامین بیات – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- راه و ترابری- دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده:

کلیه فعالیت ها و تحقیقات انجام گرفته در مورد سیستم های جلوگیری از بروز تصادفات در تقاطع ها با استفاده از فن آوری های روز سعی در کاهش تعداد تصادفات و یا حداقل کاهش شدت تصادفات دارند. به طور کلی اقدامات و مطالعات انجام گرفته در این مورد را می توان در ۳ فاز طبقه بندی نمود که در فاز اول شدت و نوع تصادفات معین می گردد، در فاز دوم مطالعات شبیه سازی شده و به آزمایش گذارده می شوند و فاز سوم تحقیقات شامل ساخت تقاطع های آزمایشی با طرح هندسی مختلفجهت سنجشسیستم اعلان خطر و همچنین سیستم موقعیت یاب جهانیGPS)و سیستم DGPS) می باشد.