سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: بیستمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

بیژن مولایی – دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
سیروس آقانجفی – دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

کاربرد موتورهای احتراق داخلی درظرفیت های پایین گاز تولید شده از لندفیل زباله راهکارهای متداولی درزمینه بازیافت پتانسیل اینگاز می باشد دراین مقاله طرح سیکل آلی رانکین به جهت بازیافت بخشی از حرارت اتلافی دراگزوز موتور احتراق داخلی غیرتمام بار افزایش بازده ان و کاهش اثرات تخریبی زیست محیطی ارایه میگردد از توان خروجی سیکل کمکی برایمتراکم سازی گاز دی اکسید کربن گاز لندفیل یا سیرکولاسیون شیرابه درلندفیل بیوراکتور استفاده گشته و درکارحاضر به بررسی ترمودینامیکی سیکل ترکیبی پرداخته می شود مقایسه عملکرد سیکل موتوراحتراق داخلی به تنهایی و به همراه سیکل هیبرید شامل سیکل آلی رانکین برای شرایط مختلف کارکردهمچون زمان بندی تزریق در موتور ضرایب متفاوت تاثیر مبدل حرارتی سیال آلی وگاز داغ اگزوز دمای ورودی به توربین انبساطی سیکل الی و اختلاف دمای پینچ بررسی میگردد. هدف دیگر از انجام این کار انتخاب سیال آلی مناسب از میان دسته ی مرطوب و خشک می باشد. محاسباتی برای سیکل ترکیبی آلی افزیاش تقریبی ۵ الی ۱۵ درصدی بازده قانون دوم ترمودینامیکی را نسبت به حالت سیکل پایه ی موتور احتراق داخلی را نشان میدهد.