سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی مدیریت کشاورزی

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محسن مولایی نسب – شرکت مدیریت زنجیره تامین اکسیر
مدینه غلامی – دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی

چکیده:

تمامی فعالان بازار و تولید کنندگان در انجام فعالیت های اقتصادی خود به اطلاعات نیاز دارند امروزه اطلاعات به عنوان یک منبع قدرت تلقی شده و داشتن آگاهی های لازم از نیاز ها و خواسته های مشتریان و عوامل مرتبط با آن نقش مهمی در موفقیت تولید کننده ایفا می کند از طرف دیگر با گسترش دامنه عوامل تاثیر گذار روی فعالیت های تولیدی محصولات کشاورزی مانند درخواست محصولات ویژه و رفتار مشتریان ضرورت داشتن آگاهی های لازم از این عوامل بیش از پیش احساس می گردد. کشاورزی به عنوان بخش مهمی از موتور تولید کشور که می تواند در تامین امنیت غذایی و بالا بردن توان رقابتی کشو رموثر باشد یکی از حوزه هایی است که مقوله بازاریابی در آن نقش بسیار مهمی را ایفا م یکند با ورود محصولات طبیعی به عرصه رقابت بین المللی محصولات غذایی نیاز به مدیریت سیستماتیک بازار این محصولات برای ایجاد فرصت برایتولید کنندگان بسیار ضروری است.