سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی سالانه انرژی پاک

تعداد صفحات: ۴

نویسنده(ها):

عرفان مبارک – دانشجوی کارشناسی، موسسه آموزش عالی خیام
امیرحسین دوائی مرکزی – دانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده:

خودروهای هیبریدی با اولویت دست یابی به کاهش مصرف سوخت، طراحی و ساخته می شوند. ولی در طراحی خودروی هیبریدی باید دست یابی به استاندارد های مورد نیاز و حد قابل قبولی از سایرکمیت ها نیز مورد توجه قرار گیرد. توجه یک جانبه به کاهش مصرف سوخت می تواند باعث عدم استقبال از محصول نهایی طراحی توسط مصرف کننده گردد. در این شرایط اینکه چه میزان کاهش مصرف درطراحی بدست آمده بی اهمیت خواهد بود. در این تحقیق جهت تبدیل خودروی چری ویانا ساخت کارخانه سناباد خودرو توس به خودروی هیبریدی با سیستم موازی مستقل آزمایشات مورد نیازجهت سایز بندی بهینه قطعات به منظور دست یابی به شتاب مناسب توسط روش طراحی آزمایشات تاگوچی طراحی گردیده است. پس از مدل سازی خودروی پایه و هیبریدی آن شبیه سازی و آزمایشات طراحی خودرو در نرم افزارADVISOR انجام شده است. با تحلیل داده ها و نمودارهای حاصل از آزمایشات می توان به مناسب ترین سایزبندی دست یافت