سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی صنعت احداث

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

عبدالحمید صفایی قادیکلایی – عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران
فرزین محمودی – عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران
نگین توکلی بزاز – دانشجوی کارشناسی ارشد

چکیده:

یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل دربرنامه ریزی استراتژیک جهت احداث یک مجموعه تجاری انتخاب مناسبترین مکان به لحاظ جذب مشتری بیشتر می باشد باتوجه به دلایلی نظیر توسعه سریع فناوری اطلاعات رفتاربسیارپویای مشتریان گسترش جهانی سازی حجم سرمایه گذاری بالا رقابتی شدن دنیای امروز و نیاز به انواع زیرساخت ها نظیر دسترسی به راه راه آهن فرودگاه و… انتخاب مناسب ترین مکان جهت ساخت یک مجموعه تفریحی اقامتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد از میان ابزارهای متعدد و متنوع جهت مکان یابی یکی از رایج ترین روشها استفاده از روشهای تصمیم گیری چندمعیاره MCDM میب اشد این روش از بهترین روشهایی استکه می تواند با بررسی معیارهای چندگانه متضاد و نامتناسب درکنار هم تمامی جوانب را مورد بررسی قرار داده تا به مناسب ترین راه حل برسد دراین مقاله با پرداختن به مطالعه موردی و بررسی شهرهای استان مازندران سعی شده تا مناسب ترین شهرجهت احداث یک مجموعه تفریحی اقامتی انتخاب گردد.