سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی محاسبات نرم و فن آوری اطلاعات

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

علی اصغر بهمنش – گروه کامپیوتر – دانشگاه بوعلی سینا
عبدالحمید پیله ور – گروه کامپیوتر – دانشگاه بوعلی سینا

چکیده:

رهگیری نور (ray tracing) روشی جدید برای ایجاد تصائیر دو بعدی با کیفیت بالا از روی صحنه های یا مدل های سه بعدی می باشد.یکی از دلایل پیشرفت کارایی رهگیری نور استفاده از ساختارهای تسریع بهینه شده است ( برای مثال kd-tree مبتنی بر surface area heuristic )(SAH) . زمان ساخت kd-tree در صحنه های پیچیده و بزرگ بالاست و همچنین برای صحنه های متحرک ساخت kd-tree در هر فریم زمان بر می باشد. در این مقاله روشی پیشنهاد شده است که بر روی الگوریتم های موجود ساخت kd-tree اصلاحاتی انجام داده تا زمان ساخت kd-tree را کم کند و همچنین صفحه های برش را طوری انتخاب می کند که هزینه های پیمایش kd-tree و هزینه های تداخل را در بسیاری از صحنه ها کم می کند.در بیشترین صحنه ها ، صحنه های برش انتخاب شده در روش پیشنهادی در مقابل روش معمول کمترین هزینه رادارند.