سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

لیلا حسینی – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع
علی محمد کیمیاگری – دکتری مهندسی صنایع

چکیده:

دراین مقاله مساله زمان بندی کامیونهای ورودی و خروجی دریک سیستم بارانداز مورد بررسی قرارمیگیرد بارانداز یک مفهوم مدیریت انبار می باشد که درآنجا کالاها بدون اینکه بصورت موجودی درانبار نگهداری شوند از کامیونهای ورودی تخلیه شده و پس از مرتب شدن و دسته بندی براساس مشخصاتشان برای تحویل به مشتریان درکامیونهای خروجی بارگذاری می شوند یکی از موضوعات اساسی درچنین سیستمهای بارانداز زمان بندی کامیونهای ورودی وخروجیدربارانداز و تخصیص اقلام درکامیونهای ووردی به کامیونهای خروجی به منظور بهینه کردن برخی معیارهای عملکردی می باشد دراین تحقیق یک سیستم بارانداز که دارای چندین درب ورود و چندین درب خروجی برای تخصیص کامیونهای ورودی و خروجی می باشد و همچنین دارای یک انبار موقت برای نگهداری موقت کالا ها درکنار دربهای خروجی می باشد مورد بررسی قرار میگیرد هدف این تحقیق به دست آوردن بهترین ترتیب برای کامیونهای ورودی و خروجی می باشد بطوریکه دامنه عملیات و مجموع زمان های تکمیل به طور همزمان حداقل گردند به منظور رسیدن به این هدف یک مدل ریاضی دوهدفه که بطور همزمان دامنه عملیات و مجموع زمان های تکمیل را حداقل می کند ارایه می گردد.