سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: دومین همایش سراسری فن آوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

فریبرز احمدی – دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه
خسرو کریمی –
حمید صالحی –
لطف الله غلامی –

چکیده:

زمان بندی کلاسهای آموزش و پرورش یکی از مسائل کلیدی و مهم است که جزء مسائل NP-HARD نیز می باشد که متاسفانه برای این مساله راه حلی مناسب وجود ندارد دراین مقاله از الگوریتم های ژنتیک آگاهانه برای حل مساله استفاده نموده ایم که تمامی عملگرهای ژنتیکی وابسته به شرایط کروموزوم ها تغییر می کند نتایج ارزیابی برزمان بندی کلاسهای دبیرستان شهرستان قروه حاکی از کارایی این روش است این مساله به دلیل دارا بودن پارامترهای زیاد باعث به دام افتادن الگوریتم ژنتیک دربهینه محلی می شود که برای جلوگیری از این عمل از الگوریتم های ژنتیک آگاهانه استفاده نموده ایم.