سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: اولین کنفرانس مدیریت آلودگی هوا و صدا

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حسن طاهر خانی – دانشگاه زنجان،دانشکده فنی و مهندسی،دکتری راه و ترابری
محمد حسین اصفهانی – دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)قزوین،دانشکده فنی و مهندسی،دانشج

چکیده:

نوفه ناشی ازترافیک جاده بطورفزاینده ای تبدیل به مشکل مهمی درایران و کشورهای دیگرجهان شده است همزمان بسیاری ازجوامع با کاهش نوفه محیطی درجست جوی راهی برای ارتقای کیفیت زندگی می باشند بنابراین نوفه ناشی ازترافیک جادها یرکن مهمی برا یتوسعه اقتصادی و کیفیت زندگی م یباشد درسرعت های آزاد راه ها برای خودروها منبع اولیه تولیدنوفه ترافیک نوفه ناشی ازتایرورویه می باشد بنابراین سطح اشتراک تایر ورویه هدف اصلی مطالعات برای کاهش نوفه ترافیک می باشد به همین منظور درجوامع مختلفی از جمله ایالات متحده آمریکا اروپا ژاپن و استرالیا مطالعاتی دراین زمینه انجام شده است براساس مطالعات انجام شده دلایلی موجود است که ساخت و نگهداری روسازیهای که کم صداتر ازرویه های متداول که ایمن تر بادوام تر و ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشند را محتمل می داند.