سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: دهمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

اصغر مهدیان – دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان
غلامحسین لیاقت – استاد دانشکده فنی دانشگاه تربیت مدرس
محمود فرزین – استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان
مصطفی غیور – استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان

چکیده:

خرج گود عموما برای نفوذ در موانع سخت استفاده می شود طول شکل و توزیع سرعت جت حاصل ازخرج گود درمیزان عمق نفوذ و شکل حفره نقش مهمی دارند درعین حال با دخالت پدیده انقطاع جت نمی توان طول جت را بیش از حد افزایش داد. دراین تحقیق ابتدا با بررسی تئوری های تشکیل جت درخرج گود تاثیر تغییر چگالی درجهت یال بررسی و روشی برای رسیدن به بازده بیشتر معرفی شده ست درنهایت با مدلسازی تحلیل یک نفوذگر ضمن ترکیب دو دیدگاه تعیین توزیع سرعت جت و حداکثر انرژی جنبشی طراحی معکوس نفوذگر برای تعیین توزیع سرعت سیلان لازم و تعیین ابعاد هندسی انجام شده است بنظر می رسد این روند تاکنون درمراجع مورد توجه نبوده است.