مقاله روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامه ریزی ریاضی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۹۲ در تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی) از صفحه ۱ تا ۹ منتشر شده است.
نام: روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامه ریزی ریاضی
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جدول زمانی
مقاله برنامه ریزی صفر و یک
مقاله مدل سازی ریاضی
مقاله تجزیه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: وحیدی منفرد امین
جناب آقای / سرکار خانم: علی احمدی علیرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
برنامه ریزی مدارس یکی از دغدغه های مدیران و حتی دبیران در ابتدای سال تحصیلی است. در مقاله حاضر با استفاده از برنامه ریزی ریاضی این مساله مدل شده است. به دلیل تعداد بسیار بالای متغیر های ۰ و ۱ مساله، یک مساله NP-complete است و مدل سازی عادی چندان عملی نخواهد بود. سه تکه (تجزیه) کردن مساله می تواند راه حل مناسبی برای غلبه براین مشکل باشد. در تکه (فاز) اول این مدل تعیین می شود که هر دبیر در چه روزهایی باید در این مدرسه باشد و در فاز دوم تعیین می شود که دبیر در هر یک از این روزهای تعیین شده چه درسی را باید به چه کلاسی بدهد و در فاز سوم تعیین می شود که این دروس تعیین شده در هر روز برای هر کلاس در چه ساعتی باید توسط دبیر مربوط تدریس شود.