سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مدیریت رفتار شهروندی سازمانی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

رضا طهماسبی – دانشجوی دکتری مدیریت دولتی
سیدمحمدمهدی موسوی – دانشجوی کارشناسی ارشد

چکیده:

مفهوم رفتار شهروندی سازمانی که توسط محققین حوزه رفتار سازمانی و تقریبا در بخش بازرگانی شکل گرفته است بدون شک یکی از جذاب ترین و نیز مفید ترین موضوع مطالعات به شمار می رود چرا که تلاش برای شناخت و درک این گونه رفتارها و ارائه راهکارهایی برای اشاعه آن هم جوانب اخلاقی و انسانی رفتار در سازمان های امروزی را مورد نظر قرار میدهد و هم این که به افزایش بهره وری و بازده سازمان کمک می کند دراین مقاله سعی شده است تا مفهوم رفتار شهروندی سازمانی در بستر دولت وسازمانهای دولتی مورد بحث قرارگیرد به ویژه این تا چه میزان رویکردها و تئوریهای موجوددر حوزه مدیریت دولتی با مقوله رفتار شهروندی تطابق دارد.