سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی شهر الکترونیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

آوا اسدی – کارشناس فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود
حامد رحیم اف – هیات علمی، دانشگاه صنعتی شاهرود
مریم شاه پسند – کارشناس فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شاهرود

چکیده:

بانک ها به عنوان یک سازمان محوری در تمامی جوامع نیازمند حرکت به سوی الکترونیکی شدن و ارایه خدمات و انجام امور اداری خود به صورت الکترونیک می باشند. تحقق بانکداری الکترونیک منوط به دسترسی مشتریان سازمان به ابزار و تکنولوژی های مبتنی بر فناوری اطلاعات نظیر رایانه های شخصی، دستگاه های خود پرداز، دستگاه های PDA و تلفن همراه که مجهز به یک برنامه کاربردی مناسب و متصل به یک شبکه ارتباطی بر خط به بانک هستند، می باشد. در این میان تلفن همراه گزینه مناسب تری به نظر می رسد چرا که همراه همیشگی در همه مکان ها است. این ابزار علاوه بر کاهش هزینه بسیار انجام عملیات بانکی را جذاب تر نموده است. در این راستا در پژوهش حاضر مقایسه ای بین میزان و نحوه ارایه خدمات الکترونیکی از طریق کانال تلفن همراه میان تعدادی از بانک های کشور صورت گرفته است سپس با توحه به پارامترهای در نظر گرفته شده بانک برتر انتخاب شده و در بوته تحلیل SWOT قرار داده شده است. در نهایت در جهت پیشرفت و بهبود عملکرد بانک ها در زمینه خدمات همراه بانک راهکارهایی ارائه شده است.