سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

عبدالخالق شرفی – مدیر سیستم های اطلاعاتی پیشرفته شرکت گسترش انفورماتیک ایران

چکیده:

در سالهای اخیر نقش فناوری اطلاعات در صنعت بیمه به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف تجاری و ایجاد مزیت رقابتی بسیار پررنگ تر گردیده است وجود حجم بالای داده ها و اطلاعات در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای بیمه نیاز به یکپارچه سازی و مدیریت داده ها را اشکارمی سازد سازمان ها برای رسیدن به اهداف فوق از رویکردهای متنوعی از انبار داده ای در دیروز تا برنامه ریزی منابع سازمان در امروز بهره برده اند امروزه سازمانها حداقل ۴۰ درصد ازبودجه فناوری اطلاعاتشان را برای یکپارچگی هزینه می کنند یکپارچگی فرایند ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات بین برنامه ها برای کار با یکدیگر به کمک واسط کاربر است این برنامه ها برنامه هایی اند که هرگز هدف آنها با یکدگیر کارکردن نبوده است مسائل یکپارچگی در صنعت بیمه محدود به پردازش تراکنش و ذخیره آنها در بانک اطلاعاتی سازمان نمی گردد بلکه بصورت گسترده استفاده از پایگاههای داده ای خارج از سازمان را نیز در بردارد.