سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: سومین همایش ملی قرآن کریم سفینه النجاه عصر

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

میرمحمد سیدکلان – مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار

چکیده:

با ملاحظات بیشتر درحوزه مدیریت آموزیش درخواهیم یافت که نظریه پردازی دراین حوزه به لحاظ نوپایی و تاحدودی چالش برانگیز براساس رویکرد قرانی نه تنها مشکل نخواهد بود بلکه خیلی از مشکلات را نیز حل خواهد کرد دربحث ماهیت مدیریت آموزشی باید گفت که این پست به لحاظ اهمیتی که دارد امانتی است که از سوی خداوند داده شده است چرا که حضرت علی ع نیز درنهج البلاغه خطبه ۲۰۷ می فرمایند برای کسی حقی درنظر گرفته نمی شود مگر اینکه تکلیفی براو داده شود اگر ما برخلاف سایر مدیریت ها به فلسفه وجودی این مدیریت اندیشه کنیم خواهیم دید که درکار تعلیم و تربیت این امر بسیار حساس و کلیدی می باشد و همه ما میدانیم که مدیریت آموزشی ماهیت مکتبی ارزشی و اخلاقی دارد و مبتنی است بروحی قرآن سنت عقل و اجماع درحوزه علمی قرآن اهداف مدیریت آموزشی را تامین رشد معنوی وشکوفایی استعدادهای شاگردان و معلمان میداند و این درحالی است که درسایر مکاتب فقط رشد شاگردان درزمینه های مادی مورد قبول جامعه است و همچنین درحوزه عملی نیز قران مهمترین اهداف مدیریت اموزشی براساس رویکرد قرانی که در قران و احادیث اماده است بیشتر برعدالت خواهی حقجویی تعلیم و آگاهی بخشیدن به افراد سازمان و تربیت معنوی و احیای ارزشهای اخلاقی و همچنین فراهم ساختن روحیه شور تبادل نظر روحیه برادری و برابری و تامین مصالح مادی و معنوی افرادس ازمان تاکید دارد که دراین حوزه متخصصین امر درحوزه نظریه سازی باید نهایت توجه خود را اعمال نمایند.