سال انتشار: ۱۳۸۹

محل انتشار: پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

فروزان ضرابیان – دانشگاه پیام نور
محمدعرفان زرگر – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

چکیده:

این تحقیق با هدف راهکارهای ایجاد انگیزه و جذب مخاطب در برنامه آموزش الکترونیکی املا فارسی ویژه دانش اموزان مقطع سوم تا پنجم دبیرستان انجام پذیرفته است روش تحقیق مورد استفاده دراین پژوهش کیفی است گرداوری اطلاعات با استفاده از ابزار مصاحبه و پرسشنامه بودها ست جامعه اماری در پژوهش حاضر متشکل از ۱۷ نفر متخصص در زمینه طراحی نرم افزار آموزشی املا زبان و ادبیات فارسی، متخصصین طراحی آموزشی می باشند که با استفاده از روش نمونه گیری ملاک محور حجم نمونه انتخابی برابر ۱۶ نفر می باشد دراین پژوهش یافته هایی به شرح زیر بدست امد. در طراحی صفحه، استفاده از رنگهای شاد و روشن استفاده از انیمیشن های بزرگ و سخنگو استفاده از فونتهای کتاب و کودک، استفاده از رنگهای متناسب با متون از جمله استفاده از رنگ صورتی، ابی روشن، سبز برای متون شعری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد استفاده از روشهای املا گروهی نظارتی ، مشارکتی و غلط گیری تستی در قالب بازی آموزشی، پازل، ماز و امکان ساخت محتوا و گفتن املا توسط خوددانش اموزان پیشنهاد می گردد.