سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت زیر ساختها

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

سیدامید هاشمی – کارشناس سیستم های مدیریت شرکت ایران خودرو

چکیده:

امروزه مدیریت بحرانیک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است و قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند مدت، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. اساسا سازمانهایی که در حوزه های مختلف صنعت فعالیت می کنند و در معرض بحران های جدی قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند. مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی بر هوشیاری ، حساسیت مدیریتی و درک عمیق از اهمیت برنامه ریزی دقیق و آمادگی سازمانی است. بی شک سازمان هایی که قبلا برای شرایط بحرانی فکر کرده اند و با طراحی راهبردهای دقیق و از پیش تعیین شده ، به آمادگی نسبی دست یافته اند ، عملکرد بسیار موثرتر و بهتری نسبت به دیگر سازمانها در شرایط مشابه خواهند داشت و با توجه به شرایط بحرانی بوجود آمده ، کمتر از دیگر سازمان ها دچار خسارت شده و خیلی سریعتر می توانند به بازسازی بپردازند و به شرایط عادی قبل از بحران برگردند . این مقاله ضمن بررسی این موضوع به ارائه پیشنهادهایی برای این مهم می پردازد .