سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

تعداد صفحات: ۳۵

نویسنده(ها):

مهوش عبدالکریمی – مدیریت بازرگانی (Ph.D) مقطع دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و ت

چکیده:

قطار تغییر بیدرنگ و شتابان در حال حرکت به سوی آینده است و در این میان جوامع، ملت ها،سازمان ها، بنگاهها برای کاهش زیانهای ناشی از این جریان و ادامه بقای حیات خود، ناگزیر ازپذیرش شرایط جدید و محیط رقابتی با بهره گیری از ابزارها و سازوکارهای مختلف هستند پیتر سنگه استاد صاحب نام مدیریت با اشاره به ضرورت تغییر در بنگاه ها و سازمان ها می گوید: تغییر، مقدمه و پیش شرط ورود به بازارهای پیچیده رقابتی است. با ابزارهای سنتی و بدون بهره گیری از آموزش ها، سیستم های پیش رفته، و الگوهای نوین مدیریتی نمی توان توفیق لازم را در این بازارها به دست آورد. در محیط رقابتی امروز، توانمندسازی یکی از ابزارهای نوین برای کمک به مدیران در جهت بقای سازمان هاست . علاوه بر این، در محیط کسب و کاری که پیوسته رقابتی تر می شود، کسب رضایت مشتری و به عبارتی مشتری مداری در حال تبدیل شدن به هدف اصلی بنگاه ها برای بقاست. رضایت مشتری در واقع به دنبال خود مزایایی نظیر ایجاد مزیت های رقابتی، کاهش هز ینه های ناشی از اشتباه، ترغیب مشتری به تکرار معامله و وفاداری، کاهش هزینه های جلب مشتریان جدید، افزایش اعتبار و بالاخره رشد و توسعه پایدار را به دنبال دارد