مقاله رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های خارجی در ایران (مورد مطالعه: محصول LED شرکتهای SONY و SUMSUNG) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۱ در مطالعات کمی در مدیریت از صفحه ۱ تا ۲۴ منتشر شده است.
نام: رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های خارجی در ایران (مورد مطالعه: محصول LED شرکتهای SONY و SUMSUNG)
این مقاله دارای ۲۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازاریابی
مقاله آمیخته بازاریابی
مقاله آمیخته تبلیغات

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: نورایی محمود
جناب آقای / سرکار خانم: حسامی حمیدرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مساله مصرف انرژی در دهه های اخیر نکته حائز اهمیتی در رفتار مصرف کنندگان در انتخاب و خرید محصولات بوده و تولیدکنندگان نیز تلاش می کنند با بهبود تکنوژی های تولید، مشتریان را در استفاده بیشتر از این وسیله ترغیب و سهم بازار خود را افزایش دهند. آخرین تکنولوژی وارد شده در صنعت تلویزیون نسل LED است. تلویزیون هایی که مهمترین مشخصه آن نسبت به تکنولوژی نسل قبلی یا همان LCD مصرف به مراتب کمتر آن است. در این پژوهش سعی شده تا رابطه آمیخته تبلیغات با میزان فروش در بازار تلویزیونهای خارجی در ایران در خصوص دو شرکت بزرگ بین المللی تولیدکننده، «سونی» و «سامسونگ» بررسی شود. طبق مدل کاتلر ۵ ابزار تبلیغات هستند که رابطه و اثر هر کدام با آزمون فریدمن سنجیده و رتبه بندی گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد تبلیغات با میزان فروش تلویزیون های LED رابطه دارد. بین عوامل تبلیغات به ترتیب پیشبرد فروش، فروش شخصی، روابط عمومی، آگهی تجاری و بازاریابی مستقیم بیشترین تاثیر را بر میزان فروش تلویزیون های LED دارند. در شرکت سامسونگ بین عوامل تبلیغات به ترتیب پیشبرد فروش، فروش شخصی، روابط عمومی، آگهی تجاری و بازاریابی مستقیم بیشترین تاثیر را بر میزان فروش داشته و در شرکت سونی بین عوامل تبلیغات به ترتیب روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش، آگهی تجاری و بازاریابی مستقیم بیشترین تاثیر را بر میزان فروش دارند. در مجموع این پژوهش بیان می دارد که شرکت سامسونگ نسبت به شرکت سونی تفاوت محسوسی نسبت به استفاده از تبلیغات در آمیخته بازاریابی دارد.