سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی شهروند مسئول

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

علی جباری ظهیر آبادی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

چکیده:

ضمن آشنا کردن خواننده با مفاهیم شرایط ، مراتب به ، احکام و آداب امر به معروف و نهی از منکر، نقش استاد در نبیین و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مراحل یادگیری ارزش‌های اخلاقی، مبانی عقلانی امر به معروف و نهی از منکر و فرایند آن به این نتیجه رسید به دست که اگر بخواهیم آثار امر به معروف و نهی از منکر را در جامع مشاهده کنیم باید مقدمات وسایل اثربخشی در وصول به آنان و امکانات هدایت جامعه را فراهم نماییم و که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسائل تضعیف قدرت، بسیج و سازماندهی نیروهای آموزش دیده، متدین، مؤمن و جوانان پرشور و نشاط است و سازمان آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی می‌توانند از مهم‌ترین نهادهایی باشند و کینه فرایض را به نحو احسن آموزش دهند .