سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

حسن ملا آقا تبار – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
سعید سلطانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

چکیده:

خودروهای هیبریدی به وسیله دو منبع انرژی- یک واحد تبدیل انرژی (موتور احتراق داخلی شش زمانه) و یک وسیله ذخیره انرژی (هم چون باتری ها یا فراخازن ها) توان می گیرند. واحد تبدیل انرژی امکان قدرت گرفتن از بنزین، متانول، گاز طبیعی فشرده، هیدروژن یا سوخت های جانشین دیگر را دارد. این خودروها این پتانسیل را دارند که ۲ تا ۳ برابر راندمان بالاتری نسبت به خودروهای متداول داشته باشند. خودروهای هیبریدی می توانند دارای طراحی موازی، طراحی سری یا ترکیبی از هر دو باشند. در این مقاله موتور احتراق داخلی شش زمانه را جایگزین موتورهای احتراق داخلی معمولی در خودروی هیبریدی نمودیم. با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی، یک محفظه احتراق و یک محفظه تراکم (گرمکن هوا) که هر دو از سیلندر جدا هستند، آن را به کلی متمایز می کند. بازد ه بالا، آلایندگی کم، مسافت قابل پیمایش بالا، ایمنی مطلوب و قیمت قابل رقابت با خودروهای متداول از جمله ویژگی های حائز اهمیت برای خودروهای هیبریدی است.