سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: نخستین همایش خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی

تعداد صفحات: ۲۴

نویسنده(ها):

ساناز کریم آقایی – کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه شرکت مخابرات استان فارس
امیری – مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس
فتح پور – مجری پروژه ICT روستایی در استان فارس

چکیده:

توانمندی امروز بدست آوردن رضایت مشتری در گروه دارا بودن سرمایه دانش و بکارگیری مجموعه ظرفیتهای ذهنی خلاق است که بطور موثری توسعه و پیشرفت را ممکن می‌سازد.
مقاله حاضر پژوهشی است که به منظور شناسایی و ارزیابی عوامل استراتژیک توسعه خدمات الکترونیکی در روستاها، در ابتدا به بررسی اجمالی تاریخچه ICT روستایی در ایران می‌پردازیم و سپس اهداف پروژه ICT روستایی، عملکرد پروژه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مدل ارزیابی آمادگی الکترونیکی (مدل ELI) و تجارت الکترونیک در روستاها از دیگر مباحثی است که به آن خواهیم پرداخت در ادامه به ارائه بعضی از خدماتی که توسط دولت الکترونیک می‌تواند در روستاها ارائه شود اشاره‌ای خواهیم کرد. سپس به بررسی تحلیل آماری استقبال از خدمات فناوری اطلاعات از روش TOPSIS و نیازسنجی به عمل آمده در زمینه خدمات درخواستی روستائیان در ۱۱۵ روستا می‌پردازیم و در پایان نیز راهکارهایی برای بهبود عملکرد دفاتر در زمینه جلب هرچه بیشتر رضایت مشتری خواهیم پرداخت.