سال انتشار: ۱۳۹۰

محل انتشار: همایش ملی خصوصی سازی در ایران

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مرتضی فرجی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
جواد صوفی ابادی – دانشجوی مدیریت صنعتی
فاطمه امیری – دانشجوی مدیریت بازرگانی

چکیده:

توجه به توسعه اقتصادی دولت ها را ملزم به استفاده از سیاست ها و ابزارهای مختلفی نموده تا بتوانند با توجه به متغیرهای پویا به هدف اصلی خود دست یابند دراین میان می توان به سیاست خصوصی سازی به عنوان ابزاری مناسب برای ایجاد تعادل بین فعالیت های اقتصادی دولت و بازار اشاره نمود عملکرد ضعیف بنگاه های دولتی کاهش دخالت های دولت دربخش عمومی اقتصاد تعدیل اقتصادی و ترغیب افراد برای ایجاد کس و کارهای کوچک و متوسط را می توان یکی از مهمترین عوامل اصلی اجرای خصوصی سازی دانست خصوصی سازی با فراهم کردن زمینه افزایش مشارکت مردم درکلیه سطوح اقتصادی بستری مناسب را فراهم می نماید تا افراد با بررسی تجزیه و تحلیل محیط و استفاده بهینه از منابع اقدام به ایجاد کسب و کارهای جدید نمایند وجود متغیرهای خاص موجب شد تا با توجه به درنظر گرفتن رابطه خصوصی سازی و کارافرینی به عنوان یک مساله و با توجه به تغییرات پویا و مداوم این دو عنصر برای ارایه استراتژی های حل مساله از رویکرد تحلیل منشا تناقض مهندسی خلاقیت و تئوری ابداعی حل مساله استفاده نماییم هدف اصلی این پژوهش حل مساله و ارایه استراتژی های مناسب درجهت ایجادکسب و کارها براساس خصوصی سازی می باشد.