سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: هشتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

رضا توکلی مقدم – استاددانشگاه تهران
نرگس نوروزی – دانشجوی دکتری مهندسی صنایع
علیرضا سلامتبخش – کارشناس ارشد مهندسی صنایع
مهدی علینقیان – دکتری مهندسی صنایع

چکیده:

باتوجه به رضایت رانندگان یکی از دغدغه های موجود برای شرکت های توزیع علاوه برکاهش هزینه حمل و نقل است بالا رفتن زمان سرویس دهی باعث کاهش رضایت رانندگان شرکت توزیع می گردد حل مشکل افزایش زمان سرویس دهی باوجود زمانهای احتمالی طی مسیر مساله ای استکه دراین مقاله مورد بررسی قرارمی گیرد وجودزمان های احتمالی به دلایل مختلف از جمله ترافیک شرایط جوی خرابی وسیله نقلیه و عوامل متعدد دیگری است که مدلهای عمومی مسیریابی آن را درنظر نمی گیرد هدف ازاین مقاله ارایه یک مدل برنامه ریزی ریاضی احتمالی فازی است که تابع هدف آن کمینه کردن هزینه وسائط نقلیه را از یک سو و از سوی دیگر بیشینه کردن رضایت رانندگان وسائط با کاهش احتمال افزایش زمان سرویس است برای حل مدل پیشنهادی از روش جستجوی ممنوع بهبود یافته استفاده می شود درنهایت تعدادی از مسائل حل و سپس جوابهای حاصله با نتایج الگوریتم شاخه و کران مقایسه می شود.