سال انتشار: ۱۳۹۱

محل انتشار: نخستین همایش سالانه علوم مدیریت نوین

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

سیده الهام یوسفی آذر – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری

چکیده:

امروزه محیط تجاری به سرعت در حال دگرگونی است و رقابت جهانی شرکتها را وادار به اعتلای مستمر عملیات (کیفیت مطلوب، مشتری محوری و ….) زیر سایه سیستم های مدیریت هزینه کرده است. زمانی که تجارت الکترونیک پا به عرصه وجود می گذارد برای گرفتن تصمیمات صحیح و کارآمد در فرآیندهای تجاری و اقتصادی باید روی خط بود تا بتوان در جهت پیشرفت سازمان مفید واقع شد. حسابداری مدیریت به عنوان شریک تجاری و عضو لاینفک مدیریت، با توجه به این تغییر و تحولات شگرف دنبای امروز تجارت با به کارگیری روشها و تکنیکهای نوین از جمله استقرار نظام بودجه نویسی مبتنی بر فعالیت، مدیریت هزینه و استراتژیک در جهت تصمیم گیری های راهبردی و بهره وری بیش از پیش سازمان وارد عمل می شود. حال این سوال مطرح می شود آیا متخصصان مالی و مدیریتی کشور از کارایی حسابداری مدیریت آگاهند؟ این مقاله ضمن تعریف حسابداری مدیریت، جایگاه و نقش چالشهای پیش روی این تئوری را به ویژه در ایران مورد بررسی قرار میدهد.